مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 12:552022-11-13پزشكي

دیابت چگونه منجر به نابینایی می شود؟


دکتر مصطفی فقهی، جراح و متخصص بیماری های چشم گفت: یکی از مشکلات در کنترل دیابت، تشخیص دیرهنگام بیماری است و گاهی مبتلایان به دیابت با عوارض شبکیه ای به پزشک مراجعه می کنند که این مساله نشان می دهد فرد سال ها به دیابت مبتلا بوده و متوجه نشده است بنابراین .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، یک جراح و متخصص بیماری های چشم با اشاره به عوارض دیابت بر چشم، عمده ترین عارضه چشمی دیابت را آسیب به شبکیه دانست و گفت: برخی عوارض چشمی دیابت در مراحل اولیه قابل درمان هستند، اما در صورت خونریزی وسیع، پارگی شبکیه یا انسداد عروق وسیعی از شبکیه می تواند موجب نابینایی کامل فرد شود.

دکتر مصطفی فقهی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه دیابت یک بیماری عروقی است، نخستین ارگانی که دچار عوارض دیابت می شود، ارگان های دارای عروق زیاد است و هر چه عروق ریزتر و باریک تر باشند، بیشتر مورد هدف دیابت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه یکی از ارگان هایی که درگیر عارضه دیابت می شود چشم است، افزود: هر چه مدت زمان ابتلا به بیماری دیابت طولانی تر شود، احتمال درگیری چشم افزایش می یابد.

این جراح و متخصص بیماری های چشم گفت: عوارض چشمی دیابت به نوع دیابت بستگی دارد؛ در نوع 1 به دلیل اینکه فرد از دوران کودکی درگیر بیماری می شود انتظار می رود عوراض دیابت نیز از سنین جوان تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت چگونه منجر به نابینایی می شود؟

دیابت چگونه منجر به نابینایی می شود؟