مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 14:052022-11-13بين الملل

داشتن متحدان مطیع در خلیج فارس؛ عادتی که از سر آمریکا افتاد


اسپوتنیک در گزارشی به نقل از چند دیپلمات اروپایی نوشت که جار و جنجال برخاسته از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولیدات نفت، نشان دهنده آن است که کشورها آماده مقابله با نفوذ آمریکا هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اسپوتنیک با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازیک نشریه آمریکایی و به نقل از چند دیپلمات اروپایی که نامشان ذکر نشده، نوشت که اختلافات ایجاد شده بین کشورها پس از تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت موسوم به اوپک مبنی بر کاهش روزانه 2 میلیون بشکه نفت، دال بر این است که کشورها آماده مقابله با فشار یا نفوذ آمریکا هستند.

اوپک پلاس که عربستان سعودی به طور غیررسمی ریاست آن را برعهده داشته و روسیه نیز عضو آن محسوب می شود، در اوایل اکتبر از موافقت اعضای این سازمان با کاهش تولیدات به اندازه روزانه 2 میلیون بشکه خبر داد؛ تصمیمی که از ماه نوامبر اجرایی و در واکنش به بی ثباتی و ابهام در بازارهای جهانی انرژی اتخاذ شد.

یک نشریه آمریکایی به این اقدام پرداخت و نوشت که جار و جنجال نفتی ناشی از این تصمیم، نشان می دهد که کشورها آماده اند تا با نفوذ آمریکا مقابله کرده یا آن را زیر سوال ببرند حتی اگر این کار با اهداف و منافع اقتصادی آنها منافات داشته باشدجار و جنجال نفتی ناشی از این تصمیم، نشان می دهد که کشورها آماده اند تا با نفوذ آمریکا مقابله کرده یا آن را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داشتن متحدان مطیع در خلیج فارس؛ عادتی که از سر آمریکا افتاد

داشتن متحدان مطیع در خلیج فارس؛ عادتی که از سر آمریکا افتاد