مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 14:302022-11-13اقتصادي

تحریم ها چه بلایی بر سر نفت ایران آوردند؟


عضو اتاق بازرگانی تهران می گوید اثرات کاهش فروش نفت ایران تحت تاثیر تحریم ها باید در دو بعد کاهش درآمد و کاهش سرمایه گذاری بررسی شود.

- حمیدرضا صالحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس برآوردهایی که از سوی اپک اعلام شده و در جلسه اخیر اتاق بازرگانی تهران نیز به آن اشاره شد در 10 سال گذشته ایران درآمدی 450 میلیارد دلاری را تحت تاثیر تحریم ها در حوزه نفت از دست داده است.

به معنی ساده در شرایطی که ما می توانستیم با استفاده از فروش نفت این درآمد را وارد اقتصاد کشور کنیم دچار عدم النفع شده ایم.

وی با اشاره به جایگاه نفت در اقتصاد ایران بیان کرد: ما در طول تمام دهه های گذشته بخش قابل توجهی از درآمد اقتصاد خود را از طریق فروش نفت به دست آوردیم هر چند این دیدگاه وجود داشت که باید میزان وابستگی بودجه سالانه به نفت کاهش پیدا کند، اما در عمل همچنان دولت بخش زیادی از برنامه های خود را در این چارچوب پیگیری می کرد.

البته از چند سال قبل با مطرح شدن حساب ذخیره ارزی و پس از آن صندوق توسعه ملی بنا شد بخشی از فروش نفت برای طرح های زیربنایی به این حساب و صندوق واریز شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران عدم فروش نفت ایران را یکی از عوامل عقب ماندگی در توسعه زیرساخت ها دانست و گفت: وقتی از یک کمبود درآمد سالانه 45 میلیارد دلاری صحبت می کنیم یعنی دولت پول لا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم ها چه بلایی بر سر نفت ایران آوردند؟

تحریم ها چه بلایی بر سر نفت ایران آوردند؟