مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 15:062022-11-13پزشكي

آنچه باید در مورد دیابت بدانیم/ چند درصد کهگیلویه و بویراحمدی ها دیابت دارند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، 21 تا 27 آبان به نام هفته ملی دیابت نام گذاری شده و فرصت مناسبی است تا مردم و جامعه بیشتر نسبت به این بیماری و خطرات آن حساس شود.

به همین منظور کارگاه آموزشی بیماری دیابت در مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سید رضا موسوی رجا رییس مرکز بیماری های مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در این کارگاه آموزشی با اشاره به اینکه دیابت در سه نوع خود را نشان می دهد گفت: دیابت اولیه، دیابت ثانویه و دیابت بارداری سه نوع دیابت است که در دیابت اولیه انسولین قطع و تمامی قندی که وارد خون می شود در سلول می ماند که 5 تا 10 درصد مردم به این نوع دیابت مبتلا می شوند.

کارشناس بیماری های مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دیابت ثانویه به مرور رخ می دهد، در این نوع دیابت ترشح انسولین کافی نبوده یا طوری است که که بدن نسبت به جذب انسولین به خون مقاوم است و موجب می شود قند به طور کامل وارد سلول نشود در نتیجه دیابت ثانویه رخ می دهد که 90 درصد مردم به این نوع دیابت دچار می شوند.

موسوی رجاء در خصوص دیابت حاملگی گفت: 4 درصد زنان در دوران بارداری دچار این نوع دیابت می شوند و اگر قندخون درمان و کنترل نشود عوارضی را بر مادر و جنین وارد می کند، ضمن اینکه راه درمان دیابت بارداری، استفاده از انسولین است و قرص و دارو درمان بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باید در مورد دیابت بدانیم/ چند درصد کهگیلویه و بویراحمدی ها دیابت دارند؟

آنچه باید در مورد دیابت بدانیم/ چند درصد کهگیلویه و بویراحمدی ها دیابت دارند؟