مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 17:002022-11-13پزشكي

شاخص اهدای سلول های بنیادی در کرمانشاه کمتر از 50 درصد است


معاون فنی انتقال خون کرمانشاه با اشاره به لزوم همکاری بیشتر برای اهدا خون و سلول های بنیادی در استان کرمانشاه، گفت: شاخص اهدای سلول های بنیادی در کرمانشاه کمتر از 50 درصد است.

- محمد اسداللهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلول های بنیادی سلول های قابل تمایز به اشکال مختلف در سایر سلول های بدن هستند که این سلول های تمایز نیافته می توانند در بسترهای آزمایشگاهی تکثیر و به سلول های دیگر و یا به عنوان های دیگر در بدن تبدیل می شوند وی با اشاره به اینکه سلول بنیادی امروزه در جامعه کاربرد بالایی در درمان دارد، افزود: بیماری هایی مانند سرطان خون و سایر بیماری های کم علاج می توانند از این راه به عنوان آخرین راه نجات بخش و امید بخش استفاده کنند.

معاون فنی و فناوری های نوین اداره کل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به روش اهدا سلول های بنیادی در استان کرمانشاه، تصریح کرد: افراد داوطلبی که تمایل به اهدا سلول های بنیادی دارند می توانند در روزهای شنبه و یکشنبه افراد بین سن 18 تا 35 سال که سابقه حداقل یکبار اهدای خون را دارند مراجعه داشته باشند.

اسداللهی با تاکید بر اینکه سوالات پزشکی لازم به منظور تشخیص در دارا بودن شرایط اهدا سلول های بنیادی پرسیده خواهد شد، گفت: پس از آن از فرد داوطلب 2 لوله خون به میزان پنج تا 6 میلی لیتر خون گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص اهدای سلول های بنیادی در کرمانشاه کمتر از 50 درصد است

شاخص اهدای سلول های بنیادی در کرمانشاه کمتر از 50 درصد است