مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 18:002022-11-13اقتصادي

آغاز برداشت زعفران در بهاباد/پیش بینی برداشت 2 تن زعفران از مزارع بهاباد


مدیر جهاد کشاورزی بهاباد از آغاز برداشت محصول زعفران از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت : پیش بینی میشود کشاورزان بهابادی امسال بیش از دو تن زعفران خشک از مزارع خود برداشت کنند.

- علی اکبر رحمتیان، مدیر جهاد کشاورزی بهاباد در گفت و گو با خبرنگار فارس از این شهرستان، با اشاره به اهمیت برداشت زعفران از مزارع این شهرستان، اظهار کرد: کشاورزان بهابادی امسال از سطح 350هکتاری مزارع خود، بیش از دو تن زعفران خشک برداشت می کنند.

وی با تاکید بر این که بهاباد یکی از نقاط مهم در کشت زعفران در استان یزد به حساب می آید، افزود: کار برداشت زعفران از مزارع بهاباد از نیمه دوم آبان ماه شروع و تا پایان آذر ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهاباد به خواص دارویی این گیاه اشاره کرد و گفت: کاهش چربی کلسترول فشار خون افزایش نشاط و شادابی از جمله مزایای استفاده از طلای سرخ است.

رحمتیان میزان برداشت متوسط زعفران در هر هکتار را پنج و نیم کیلوگرم در هکتار اعلام و تصریح کرد: زعفران بهاباد علاوه برمصرف اهالی به شهرهای هم جوار و استان خراسان رضوی صادر می شود.

وی تولید زعفران در بهاباد را خوب توصیف کرد و گفت: شهرستان بهاباد در حال حاضر رتبه اول تولید زعفران در استان یزد را به خود اختصاص داده و به طور معمول همه ساله بیش از دو تن از مزارع بهاباد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت زعفران در بهاباد/پیش بینی برداشت 2 تن زعفران از مزارع بهاباد

آغاز برداشت زعفران در بهاباد/پیش بینی برداشت 2 تن زعفران از مزارع بهاباد