مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 19:552022-11-13سياسي

مبارزه با آفت پروانه دم طلایی در 826 هکتار از جنگل های طارم


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه یک دوره مبارزه با آفت پروانه دم طلایی در سال های گذشته در طارم انجام شده است، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، سید حسن حسینی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آفت اُرس واش و کرم برگ خوار بلوط (پروانه دم طلایی)، اظهار کرد: یک دوره مبارزه با آفت پروانه دم طلایی در سال های گذشته انجام شده و نابود شده است.

مدیر کل آبخیزداری و منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر در جنگل های بلوط ولیدر شهرستان طارم در حال مبارزه با آفت پروانه دم طلایی است، عنوان کرد: این مبارزه در سطحی که تازه آفت گرفته اند، یعنی 826 هکتار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر اقدام به هرس و نابود کردن آفت در جنگل های بلوط روستای ولیدر شهرستان طارم شده است، افزود: پروانه دم طلایی با خوردن برگ های درخت موجب می شود درخت کم کم از بین رود.

حسینی با اشاره به اینکه اگر از پیشرفت این افت در جنگل های بلوط روستای ولیدر جلوگیری نکنیم به مزارع پایین دست روستای ولیدر و شیت نیز وارد می شود، اضافه کرد: این آفت موجب از بین رفتن درختان میوه همانند گیلاس خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه آفت ارس واش در سال های گذشته در 6 هزار و 500 هکتار از جنگل های اُ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت پروانه دم طلایی در 826 هکتار از جنگل های طارم

مبارزه با آفت پروانه دم طلایی در 826 هکتار از جنگل های طارم