مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 آبان 1401 ساعت 21:152022-11-13اجتماعي

3 هزار قلیان در خراسان رضوی معدوم شد


حدود 19 هزار و  200 بازدید از مناطق تفرجگاهی و واحدهای صنفی عرصه قلیان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است که در قالب این بازدیدها 95 واحد متخلف تعطیل و 95 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

- رییس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با بیان اینکه بازرسی ها محدود است و مواردی از جمع آوری قلیان مشاهده شده که مرکز متخلف دوباره اقدام به عرضه قلیان داشته است، گفت: در شهرستان مشهد تعامل خوبی با اداره اماکن و سایر دستگاه های مربوطه در خصوص بازدیدها و برخورد با متخلفان معرفی شده به مراجع قضایی وجود دارد که امیدواریم در سایر شهرستانهای استان نیز برخورد با متخلفان از بازدارندگی لازم برخوردار باشد.

  وی ادامه داد: با کمال تاسف در شرایط کنونی قبح مصرف قلیان در بین خانواده ها از بین رفته و مصرف آن رایج شده است، در حالیکه قلیان به دلیل  ورود حجم بالای دود به بدن بیشتر از سیگار می تواند اثرات منفی بر سیستم تنفسی و سلامت انسان بر جای بگذارد، بنابراین مقابله با مصرف دخانیات و قلیان نیازمند فرهنگ سازی در ابعاد مختلف است.

   وفا گفت: همچنین با توجه به محدودیت ساختار بازرسی و نظارتها، از عموم مردم تقاضا می شود در صورت مشاهده واحدی که اقدام به عرضه قلیان  می کند، مراتب را از طریق سامانه 190 برای برخورد قانونی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 هزار قلیان در خراسان رضوی معدوم شد

3 هزار قلیان در خراسان رضوی معدوم شد