مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 00:102022-11-13پزشكي

شیوع کوتاه قدی و لاغری در کودکان 4 استان محروم


سوء تغذیه در استان های محروم کشور نگران کننده است و چون رشد مغزی کودکان در 6 سالگی اتفاق می افتد، به همین دلیل تغذیه درست و سالم نقش مهمی دارد.

- دبیر علمی هجدهمین همایش اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان، گفت: براساس مطالعات در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد کوتاهی قد، کم وزنی و لاغری شیوع بالایی دارد که ناشی از سوء تغذیه است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، محمد تقی حسینی طباطبایی روز یکشنبه در یک نشست خبری که در بیمارستان کودکان مفید برگزار شد، افزود: سوء تغذیه در استان های محروم کشور نگران کننده است و چون رشد مغزی کودکان در 6 سالگی اتفاق می افتد، به همین دلیل تغذیه درست و سالم نقش مهمی دارد.

  این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در حال حاضر کمبود آهن و ویتامین آ در کودکان و زنان باردار بسیار شایع است و سوء تغذیه شاخص های سلامت را تحت تاثیر قرار می دهد.

  وی اظهار کرد: شاخص های سلامت کودکان کشور در مقایسه با کشورهای منطقه خوب است اما در مورد تغذیه کودکان دچار چالش و نبود برنامه ریزی هستیم و باید فکری اساسی برای این موضوع شود.

  طباطبایی با اشاره به اینکه اکنون مرگ و میر نوزادان در کشور 9 در هزار موارد تولد و کودکان 20 در هزار نفر است، ادامه داد: فوتی های ناشی از بیماری های عفونی کاهش یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع کوتاه قدی و لاغری در کودکان 4 استان محروم

شیوع کوتاه قدی و لاغری در کودکان 4 استان محروم