مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 09:202022-11-14اجتماعي

آموزش توانمندسازی به 160 خانوار بهزیستی


معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: آموزش والدین و توانمندسازی خانواده در بلوغ و نوجوانی مورد توجه بهزیستی است و در این راستا 160 خانوار از آموزش های لازم بهره مند شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، سکینه بیگلری، معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان در دوره آموزشی توانمندسازی برشمرد و افزود: نوجوانی دوره ای پر از فراز و نشیب بین کودکی و بزرگسالی است که با تغییرات بسیار سریع هیجانی، عاطفی و ارتباطی همراه است.

وی اضافه کرد: پژوهش های و آمارهای بسیاری نشان داده است که نوجوانی افراد تا حد زیادی می تواند پیش بینی کننده موفقیت، کفایت و بهزیستی دوران بزرگسالی باشد.

بیگلری افزود: افرادی که به هر دلیل نمی توانند دوران نوجوانی و بلوغ  را با سازگاری پشت سر بگذارند، در بزرگسالی نیز مشکلات روان شناختی، ارتباطی و اجتماعی بسیاری را تجربه می کنند، از این رو باید در روان شناسی کودک و نوجوان به این مرحله تحولی و تغییرات آن نگاه ویژه ای داشت.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان ادامه داد: نوجوان باید با کمک خانواده کنترل هیجان، مهارت های خودیاری و مدیریت روابط با همسالان را بیاموزند تا بتوانند گذار از کودکی به بزرگسالی را به بهترین نحو انجام داده و تبدیل به بزرگسالانی با کفایت و خشنود شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش توانمندسازی به 160 خانوار بهزیستی

آموزش توانمندسازی به 160 خانوار بهزیستی