مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 10:102022-11-14اقتصادي

دو راهکار یک عضو کمیسیون عمران برای حل مشکل مسکن


یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مادامی که دست سوداگران از بازار مسکن با اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی کوتاه نشود حتی ساخت مسکن نیز نمی تواند در ساماندهی بازار مسکن موثر واقع شود.

- مجتبی یوسفی در گفت وگو با ایسنا، درباره روند اجرای قانون اخذ مالیات از خانه های خالی، بیان کرد: برای ساماندهی مشکل مسکن که امروز حتی مردم برای رهن و اجاره مسکن نیز دچار مشکل هستند تنها دو راه حل روی میز قرار دارد؛ راهکار بلند مدت، حمایت از ساخت مسکن و پرکردن فاصله زیاد بین عرضه و تقاضای مسکن در بازار است.

بر اساس سرشماری سال 95، حدود 6/5 میلیون خانوار مستاجر داریم که قطعا این آمار در این مقطع به حدود 8 الی 9 میلیون خانوار افزایش پیدا کرده است.

این آمار نشان می دهد که راهکار بلندمدت برای ساماندهی بازار، ساخت مسکن است که مجلس در قانون جهش تولید مسکن سازو کار آن را پیش بینی کرده است.

راه کوتاه مدت برای ساماندهی بازار مسکن کوتاه کردن دست سوداگران است این عضو کمیسیون عمران در ادامه اظهار کرد: اما راهکار کوتاه مدت برای ساماندهی بازار مسکن، استفاده از ظرفیت پایه های مالیاتی برای خروج سوداگران از بازار مسکن است.

اگر این اتفاق رخ ندهد همه حرف ها برای ساماندهی این بازار شعار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو راهکار یک عضو کمیسیون عمران برای حل مشکل مسکن

دو راهکار یک عضو کمیسیون عمران برای حل مشکل مسکن