مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 12:352022-11-14اجتماعي

تردد در 3 مرز از 4 مرز ایران و ترکمنستان برقرار است


مدیرکل ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه ایران و ترکمنستان دارای چهار مرزی مشترک ازجمله سرخس، لطف آباد و باجگیران در خراسان رضوی و اینچه برون در گلستان هستند، - گفت: در حال حاضر غیر از مرز باجگیران با ترکمنستان در سه مرز دیگر، تردد برقرار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جواد هدایتی در یک برنامه رادیوی از جاری بودن تردد در سه مرز از چهار مرز ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت: ایران و ترکمنستان دارای چهار مرزی مشترک مانند سرخس، لطف آباد و باجگیران در خراسان رضوی و اینچه برون در گلستان است.

در حال حاضر غیر از مرز باجگیران با ترکمنستان در سه مرز دیگر تردد ساری و جاری است و امروز نیز همه شاهد ورود ناوگان ترکمن به قلمروی جمهوری اسلامی ایران برای ترانزیت به سمت ترکیه بودند.

مدیرکل ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: این یک افق جدید را دوباره برای همکاری های منطقه ای در قالب کریدور عشق آباد و کریدور شمال – جنوب فراهم می کند.

ترکمنستان و در ادامه قزاقستان و روسیه کریدور شاخه شرقی دریای خزر و کریدور شمال -جنوب محسوب می شود.

ایران می تواند هم بحث کریدور شمال -جنوب و هم کشورهای دیگر آسیای میانه محصور در خشکی و همچنین بحث کریدور شرق به غرب که بحث چین به آسیای میانه و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تردد در 3 مرز از 4 مرز ایران و ترکمنستان برقرار است

تردد در 3 مرز از 4 مرز ایران و ترکمنستان برقرار است