مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 14:002022-11-14اقتصادي

آخرین وضعیت بازسازی کاخ مروارید


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: بخش خصوصی برای مرمت و بازسازی کاخ مروارید اعلام آمادگی کرده و اقدامات مربوط به واگذاری کاخ در حال طی روال قانونی است.

- فریدون محمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مجموعه کاخ مروارید داری 120 هکتار فضای سبز است که بخش عمده آن به شهرداری کرج، واگذار و دریاچه هم احیا شده است، اما سازه کاخ که زیر نظر میراث فرهنگی است، آسیب های اساسی دیده و نیاز به مرمت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: سال گذشته پیش بینی شد بیش از 100 میلیارد تومان بودجه برای مرمت کاخ نیاز است و از همان زمان به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی برای مرمت کاخ بودیم.

او با اشاره به اینکه بخش خصوصی برای بازسازی کاخ اعلام آمادگی کرده، ادامه داد: این بنای ارزشمند بعد از مرمت و بازسازی تبدیل به کاخ موزه می شود.

این محوطه گردشگری از امکانات پذیرایی و رستوران نیز برخوردار خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، بهره برداری از کاخ مروارید را باعث تحولی در گردشگری استان عنوان کرد و گفت: کاخ مروارید درمهرشهر که یکی از بهترین نقاط جغرافیایی شهر کرج است واقع شده است و دارا بودن ویژگی هایی چون فضای سبز و دریاچه بسیار زیبا، پارکینگ مناسب و معماری بی نظیر بنای کاخ می تواند آن را به ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت بازسازی کاخ مروارید

آخرین وضعیت بازسازی کاخ مروارید