مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 14:452022-11-14سياسي

رایزنی «میرضیایف» و «قربانقلی بردی محمداف»؛ توسعه روابط محور گفت وگو


رییس جمهور ازبکستان و رییس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان در گفت وگویی تلفنی، توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط، حسن همجواری و شراکت راهبردی دو کشوررا بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان و قربانقلی بردی محمداف رییس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان در گفت وگویی تلفنی توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط، حسن همجواری و شراکت راهبردی دو کشور را بررسی کردند.

رییس جمهور ازبکستان در ابتدای این گفت وگوی تلفنی سلام صمیمانه و بهترین آرزوهای خود را به سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان ابلاغ کرد.

همچنین نتایج مثمر ثمر دیدارها و مراسم های در سطح عالی در چارچوب سفر رسمی رییس جمهور ازبکستان به ترکمنستان روزهای 20 و 21 اکتبر سال جاری میلادی مورد تقدیر قرار گرفت.

علاوه بر این، بر اهمیت اجرای عملی توافقات و موافقت نامه های امضا شده از طریق تداوم روابط و تبادلات فعال بین پارلمانی تاکید شد.

در این تماس تلفنی همچنین دستور کار نشست سازمان کشورهای ترک زبان که در پایان هفته جاری در شهر سمرقند برگزار می شود، مورد بررسی قرار گرفت.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و ترکمنستان در سال 2021 میلادی در سطح 881 میلیون و 900 هزار دلار قرار گرفته است که نسبت به سال 2020 میلادی 61 درصد بیشتر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی «میرضیایف» و «قربانقلی بردی محمداف»؛ توسعه روابط محور گفت وگو

رایزنی «میرضیایف» و «قربانقلی بردی محمداف»؛ توسعه روابط محور گفت وگو