مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 آبان 1401 ساعت 15:152022-11-14اقتصادي

بستر احداث مجتمع عرضه دام زنده عشایر استان فراهم است


سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با تاکید بر اینکه در حال حاضر به واسطه توان تولید جامعه عشایری استان، بستر احداث مجتمع عرضه دام زنده فراهم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد افضلی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای عشایر استان البرز که در محل این اداره برگزار شد، اظهار داشت: تولید 25 درصد گوشت قرمز کشور (سالیانه 190 هزارتن)، تولید 35 درصد صنایع دستی کشور، عرضه سالانه 9/5 میلیون رأس دام به بازار مصرف، در اختیار داشتن 790 هزار هکتار اراضی کشاورزی (آبی و دیم) و همچنین ظرفیت های قابل توجه در حوزه گیاهان دارویی، گردشگری، صنایع دستی و … تنها بخشی از توان این قشر از جامعه است.

وی افزود: عشایر نشینان البرز با حضور در تمامی شهرستان های استان، 321 هزار رأس واحد دامی دارند که در طول سال 6 هزار و 700 تن شیر، 3 هزار و 816 تن گوشت قرمز تولید می کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه باید از ظرفیت تولیدی عشایر در جهت رونق اقتصادی استان استفاده کرد، یادآور شد: عشایر استان با داشتن بیش از 4 هزار و 780 نفر، رتبه 26 را در بین عشایر کشور دارا هستند.

افضلی در ادامه این نشست بر ضرورت تسریع در روند خدمت رسانی برخی دستگاه های خدماتی از جمله؛ تأمین آب شرب منطقه عشایری قشلاق دایلر، تأمین برق قشلاق نمکی، تکمیل پروژه احداث پل عشایری منطقه ییلاقی ماشینو شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بستر احداث مجتمع عرضه دام زنده عشایر استان فراهم است

بستر احداث مجتمع عرضه دام زنده عشایر استان فراهم است