مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 01:152022-11-14اقتصادي

روسیه جلو آمد، نوبت ایران است


آستارا که برای تکمیل، نیازمند سرمایه گذاری 800 میلیون یورویی است، با اعلام آمادگی روسیه و ارائه طرح مالی از سوی این کشور، اکنون در حال بررسی در وزارت راه و شهرسازی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راه آهن رشت- آستارا یک پروژه کلیدی و راهبردی است که شبکه ریلی کشور را تکمیل می کند و می تواند عواید زیادی از طریق ترانزیت برای آینده ایران داشته باشد.

این خط ریلی 164 کیلومتر طول دارد که حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب است و در صورت تکمیل، ایران را به ریل آذربایجان، روسیه و اروپای شرقی متصل می کند و تحول بزرگی در حمل و نقل کالا در کل دنیا به ویژه ارتباط خلیج فارس با روسیه، آسیای میانه و اروپا ایجاد خواهد کرد.

خیرالله خادمی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- مردادماه سال 1399 درباره ی پروژه تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب و حلقه مفقوده آن گفته بود که نزدیک به 6000 میلیارد تومان برای آن در سال گذشته برآورد اعتبار صورت گرفته است؛ هر چند با گذشت دو سال، خادمی چندی پیش اعلام کرد که مجموع هزینه های این پروژه 22 هزار میلیارد تومان شده است.

عباس خطیبی -معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور- نیز به ایسنا گفته بود : تخمین ما این است که حدود 800 میلیون یورو برای احداث این پروژه هزینه نیاز است و مدت سه تا حداکثر چها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه جلو آمد، نوبت ایران است

روسیه جلو آمد، نوبت ایران است