مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 06:152022-11-15اجتماعي

مصرف بالای گاز، متهم اصلی آلودگی هوای کلانشهرها


سرد شدن هوا در کلانشهری همچون تهران همواره با آلودگی هوا همراه بوده است، آلودگی ای که سازمان ها و ارگان های مربوطه یکدیگر را مقصر می دانند تا بار مسئولیت از گردن خود بردارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شروع پاییز و زمستان آلودگی هوای پی در پی به خصوص برای کلان شهرها به دنبال دارد، برخی علت این آلودگی را وارونگی دما عنوان می کنند.

اما ای شرایط موجب شده است تا هر ارگان و سازمانی یک دیگر را مقصر آلودگی هوا بدانند، برخی از رسانه ها نیز نوک پیکان علت این آلودگی را به سمت استفاده از بنزین نا مناسب نشانه گرفته اند در حالی که به نظر می رسد در شرایط کنونی کلان شهرها از بنزین یورو 4 استفاده می کنند و این حجم از آلودگی هوا ریشه در مساله دیگری دارد؛ یعنی مازوت سوزی.

با سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی همواره کارخانه های بزرگ و صنایع و حتی نیروگاه ها برای جلوگیری از تعطیلی به سمت استفاده از سوخت مایع یعنی گازوییل و مازوت روی می آورند.

چند روزی است که هوای تهران ناسالم است و حتی زنگ های وزرش در مدارس نیز تعطیل شده است که این مسئله نشان می دهد صنایع به سمت استفاده از سوخت مازوت روی آورده اند.

سال گذشته بود که مجید چگینی، مدیرعامل شرکت گاز، در واکنش به مازوت سوی صنایع ونیروگاه ها گفته بود: در شرایط اضطراری تمام تلاش خود را بر استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف بالای گاز، متهم اصلی آلودگی هوای کلانشهرها

مصرف بالای گاز، متهم اصلی آلودگی هوای کلانشهرها