مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 08:352022-11-15پزشكي

برخی کشورها به ما دارو نمی دهند/کمبود داروهای بیهوشی


رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مشکل کمبود آنتی بیوتیک تا اواخر هفته رفع می شود، تحریم ها را علت برخی کمبودهای دارویی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حیدر محمدی، در حاشیه نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد کمبود دارو و سرم، گفت: طی چند هفته گذشته با کمبودهایی در رابطه با آنتی بیوتیک های خوراکی مواجه شدیم و وضعیت بحرانی شد، البته مواد اولیه به وفور در کشور داشتیم اما تولید انجام نشد زیرا سیستم رگولاتوری و صنعت پیش بینی افزایش نیاز را نمی کرد البته در حال حاضر تولید آنتی بیوتیک سه شیفت در حال انجام است.

وی افزود: برای رفع کمبودهای به واردات روی آوردیم و در مرحله اول حدود یک میلیون آنتی بیوتیک خوراکی یعنی حدود 50 تن و در اواخر هفته نیز 6 میلیون و 800 هزار عدد وارد و مشکل آنتی بیوتیک تا اواخر هفته رفع خواهد شد.

محمدی ادامه داد: مشکل کمبود شربت های سرماخوردگی، استامینوفن، ایبوپروفن و دیفن هیدرامین به عنوان داروهای حمایتی حل شد و نیازی به واردات دیده نشد البته برخی از شهرها به صورت مقطعی با کمبود مواجه هستند که ستاد رصد تأمین به فوریت و 24 ساعته نسبت به ارسال دارو به این مناطق اقدام خواهد کرد.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه تولید سرم به اندازه نیاز نیست، تصریح کرد: بعد از کرونا و اواخر سال 1400 میزان نیاز سرم از تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی کشورها به ما دارو نمی دهند/کمبود داروهای بیهوشی

برخی کشورها به ما دارو نمی دهند/کمبود داروهای بیهوشی