مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 09:252022-11-15اجتماعي

توسعه زیرساخت و تقویت مشارکت اجتماعی راه کاهش حاشیه نشینی است


موسس کانون جوانان روستایی لرستان گفت: از راهکارهای کاهش حاشیه نشینی می توان به تقویت مشارکت اجتماعی، تقویت مکان ها و دسترسی به فضاهای آموزشی، - مهشید بهادری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به آمار مناطق حاشیه نشین استان اظهار کرد: طبق آخرین آمار 11 محله حاشیه نشین در خرم آباد، 12 محله بروجرد، 5 محله دورود ، 4 محله کوهدشت و 6 محله حاشیه نشین در در شهرها است.

بهادری با اشاره به اینکه افراد و خانوارهایی که از تمکن مالی، مهارت زندگی اجتماعی، شغل و فرهنگ زیست شهری بی بهره بوده در حاشیه شهرها ساکن شده اند، عنوان کرد: حاشیه نشینی اصولاً فرهنگ مخصوص به خود را دارد و بروز این پدیده منجر به شکل گیری فرهنگ حاشیه نشینی می شود.

وی افزود: باید توجه داشت که حاشیه شهر به دلیل نوع بافت خود پتانسیل بالایی از نظر آسیب های اجتماعی دارند و میزان جرم در چنین مناطقی افزایش پیدا می کند.

این دانش آموخته دکتری ترویج کشاورزی بیان کرد: از سوی دیگر به تدریج تضاد فرهنگی بین افراد حاشیه نشین و شهروندان عادی خود را نشان می دهد و گاه حتی افزایش شکاف عمیق اقتصادی، رفاهی با شهروندان و ایجاد حس دشمنی با جامعه، بستر رفتارهای ضد اجتماعی چون بزهکاری را نیز فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه زیرساخت و تقویت مشارکت اجتماعی راه کاهش حاشیه نشینی است

توسعه زیرساخت و تقویت مشارکت اجتماعی راه کاهش حاشیه نشینی است