مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 09:352022-11-15اقتصادي

تولد سالانه 2000 کودک ناشنوا در کشور


مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از آغاز طرح ملی تحول در کاشت حلزون و صفر شدن صف انتظار این عمل در کشور خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر هومن نریمانی در گفت وگو با ایسنا، درباره روند کاشت حلزون شنوایی در کشور، گفت: کاشت حلزون از سال 1372 در کشور آغاز شد و از همان زمان هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران که در آن زمان تحت عنوان هیات امنای تبصره لایحه ارزی به صورت دفتری در وزارت بهداشت فعالیت می کرد، حمایت از اعمال کاشت حلزون شنوایی در بیماران ناشنوا را در دستور کار خود قرار داد.

باید توجه کرد که از سال 1372 تاکنون که حدود 29 سال از آغاز عمل کاشت حلزون در کشور، گذشته است، بیش از 16000 هزار مورد کاشت حلزون در سراسر کشور انجام شده است.

توسعه مراکز کاشت حلزون شنوایی در کشور وی افزود: باید توجه کرد که ما در سال 1385 در کل کشور پنج مرکز کاشت حلزون داشتیم که در یک بازه زمانی 16 ساله، تعداد مراکز به 15 مرکز رسید.

مساله مهم در گسترش مراکز این است که بیمار برای کاشت حلزون به مرکز کاشت حلزون دسترسی داشته باشد.

در عین حال بیماران در یکسال اول بعد از عمل کاشت حلزون باید در جلسات گفتاردرمانی و بازتوانی شنوایی شرکت کنند و اگر مراکز مربوط به گفتاردرمانی و بازتوانی شنوایی در نزدیکی محل اقامت شان نباشد، هزینه ایا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولد سالانه 2000 کودک ناشنوا در کشور

تولد سالانه 2000 کودک ناشنوا در کشور