مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 10:052022-11-15اقتصادي

هدف طرح دارویار رفع وابستگی به ارز ترجیحی و توقف رانت ها بود


هدف طرح دارویار برطرف کردن وابستگی به ارز ترجیحی و رانت ناشی از تفاوت نرخ ارز ترجیحی بود، چراکه تخصیص ارز ترجیحی بی حساب و کتاب به تولیدکنندگان مشکل ساز شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور صبح امروز (سه شنبه 24 آبان ماه) در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور، پس از استماع گزارش این کمیسیون، گفت: نمایندگان در بودجه 1401، اختیار اجرای طرح دارویار را به وزارت بهداشت دادند.

با حمایت نمایندگان مجلس در قانون بودجه 1401 اختیار به وزارت بهداشت برای اجرای طرح دارویاری داده شد؛ در طرح دارویاری موضوع سیاست های ارزی در تأمین دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی مدنظر بوده است.

بر این اساس وزارت بهداشت طرح اصلاحات ارزی در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را داد که از اجرای آن 4 ماه می گذرد.

وی بیان کرد: اکنون در مرحله گذار از وضعیت موجود به وضعیت انقلابی هستیم و هدف این بود که وابستگی به ارز ترجیحی و رانت ناشی از تفاوت نرخ ارز ترجیحی از بین برود.

عین اللهی با اشاره به اینکه تخصیص ارز ترجیحی به صورت بی حساب و کتاب به تولیدکنندگان دارو یکی از مشکلات مهم بود، تاکید کرد: گاهی اوقات پیش فاکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف طرح دارویار رفع وابستگی به ارز ترجیحی و توقف رانت ها بود

هدف طرح دارویار رفع وابستگی به ارز ترجیحی و توقف رانت ها بود