مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 10:252022-11-15پزشكي

دیابت کنترل می شود، درمان نه


یک متخصص داخلی با اشاره به چگونگی پیشگیری و کنترل دیابت، گفت: باید توجه شود که دیابت درمان ندارد و با این اقدامات تنها می توان آن را کنترل کرد.

- دکتر احمد مشکورنیا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری هفته ملی مبارزه با دیابت، اظهار کرد: دیابت نوع یک بر اثر کمبود انسولین در بدن و دیابت نوع دو به دلیل مقاومت بدن در پاسخ به انسولین موجود، بروز پیدا می کنند؛ معمولا دیابت نوع یک ارثی و دیابت نوع دو بر اثر یک سری عوامل مانند چاقی، سابقه خانوادگی و عوامل محیطی بروز می یابد.

وی افزود: دیابت نوع یک می تواند از بدو تولد در بدن فرد وجود داشته باشد و ممکن است در سن 30 تا 40 سالگی خود را نشان بدهد اما معمولا دیابت نوع دو از سن 30 تا 40 سالگی بروز پیدا می کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: دیابت نوع یک، یک بیماری ژنتیکی است و ممکن است این بیماری در فردی در نوزادی و در فردی در 40 سالگی بروز پیدا کند؛ ویژگی دیابت نوع یک این است که بلافاصله پس از فعال شدن، علائم را بروز می دهد.

وی با اشاره به علائم ابتلا به دیابت، افزود: خشکی دهان، پرنوشی، پرادراری و کاهش وزن بی دلیل برخی از علائم ابتلا به دیابت هستند بنابراین افرادی که دچار این علائم هستند باید به پزشک مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت کنترل می شود، درمان نه

دیابت کنترل می شود، درمان نه