مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 11:002022-11-15پزشكي

شهریاری: بعد از 43 سال در تامین بسیاری از داروهای معمولی مشکل داریم


رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه برای اولین بار بعد از 43 سال خیلی از داروهای معمولی و پیش پا افتاده با کمبود مواجه شده است.

- رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه برای اولین بار بعد از 43 سال خیلی از داروهای معمولی و پیش پا افتاده با کمبود مواجه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی نحوه مدیریت زنجیره تأمین و توزیع دارو و علل کمبودهای اخیر در کشور (گزارش دوم از نحوه اجرای طرح دارویار) گفت: واقعی شدن قیمت دارو، انتقال یارانه به انتهای زنجیره و مردم، عدم افزایش پرداختی ها توسط بیماران، توسعه صادرات، جلوگیری از قاچاق، اصلاح الگوی مصرف و کاهش فروش آزاد دارو از جمله دلایل اجرای طرح دارویاری بود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اجرای این طرح با چالش هایی همراه بود که از جمله آن می توان به تامین نشدن به موقع منابع مالی توسط سازمان برنامه و بودجه و مجموعه های بیمه گر، نبود اطلاع رسانی و آموزش صحیح، پیش بینی نکردن صندوق های بیمه گر نظیر شهرداری، صدا و سیما، عدم تعیین تکلیف پزشکان و مراکز درمانی بدون قرارداد با بیمه های پایه و عدم تامین نقدینگی صنعت دارو اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهریاری: بعد از 43 سال در تامین بسیاری از داروهای معمولی مشکل داریم

شهریاری: بعد از 43 سال در تامین بسیاری از داروهای معمولی مشکل داریم