مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 12:352022-11-15سياسي

همکاری بیشتر ایران و افغانستان برای جلوگیری از ناامنی در مرزها


برای امنیت دو کشور ایران و افغانستان و در خصوص مدیریت حضور مجرمان در دو سوی مرز همکاری بیشتری صورت گیرد.

- مشهد ـ وزیر اقتصاد افغانستان گفت: برای امنیت دو کشور ایران و افغانستان و در خصوص مدیریت حضور مجرمان در دو سوی مرز همکاری بیشتری صورت گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، قاری دین محمد حنیف ظهر سه شنبه در نشست همکاری های اقتصادی کشور افغانستان و خراسان رضوی اظهار کرد: برای امنیت 2 کشور لازم است در خصوص مدیریت حضور مجرمان در 2 سوی مرز همکاری بیشتری صورت گیرد و برای جلوگیری از ناامنی همکاری مشترک بیشتر شود.

وزیر اقتصاد افغانستان بر تحکیم روابط با کشورهای همسایه به ویژه ایران تاکید کرد و ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران با تمام مشکلات اقتصادی ایجاد شده از سوی قدرتهای شیطانی، میزبان 2 میلیون تبعه افغانستانی است و هزاران دانش آموز و دانشجوی افغانستانی در این کشور تحصیل می کنند.

وی گفت: آمریکایی ها طی 20 سال اشغال افغانستان با شعار کاذب بازسازی این کشور، پول هنگفتی را هزینه کردند اما هیچیک از زیرساخت های کشور ما از این بودجه بهره ای نبرده است.

حنیف افزود: بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازسازمان بازرسی ویژه آمریکا در امور افغانستان (sigar) طی 20 سال گذشته 144 میلیارد دلار در افغانستان هزینه شده اما در هیچ بخشی زندگی مردم بهتر نشده و کاری در امور ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری بیشتر ایران و افغانستان برای جلوگیری از ناامنی در مرزها

همکاری بیشتر ایران و افغانستان برای جلوگیری از ناامنی در مرزها