مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 12:552022-11-15اجتماعي

آغاز سرشماری کوهستانی حیات وحش زنجان در فیله خاصه و منطقه سرخ آباد


معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سرشماری کل و بز منجر به بهبود مدیریت منطقه می شود.

- ایسنا/زنجان معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سرشماری کل و بز منجر به بهبود مدیریت منطقه می شود.

علی اسدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز سرشماره کوهستانی در منطقه حفاظت شده سرخ آباد و فیله خاصه که برای اولین بار در استان به مرحله اجرا درآمده است، اظهارکرد: کل و بزها از گونه های جانوری ارزشمند این منطقه محسوب می شوند و سرشماری کل و بز از امروز آغاز شده است.

وی افزود: کارشناسان و محیط بانان این اداره به همراه کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان با هماهنگی و برنامه ریزی و تقسیم بندی در گروه های مختلف در ایستگاه های از قبل تعیین شده و مستعد حضور کل و بز در منطقه شکار ممنوع فیله خاصه مستقر شده اند.

اسدی با بیان اینکه محیط بانان نسبت به سرشماری کل و بز از طریق مشاهده مستقیم اقدام می کنند، تصریح کرد: سرشماری کل و بز هرساله با هدف بهبود مدیریت منطقه و با همکاری جوامع محلی و دوست داران محیط زیست انجام می شود.

وی گفت: در سرشماری سال جاری تعداد 12 نفر از کارشناسان و محیط بانان در مناطق صعب العبور کوهستانی نسبت به پایش و سرشماری کل و بز و سایر گونه  های احتمالی اقدام می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سرشماری کوهستانی حیات وحش زنجان در فیله خاصه و منطقه سرخ آباد

آغاز سرشماری کوهستانی حیات وحش زنجان در فیله خاصه و منطقه سرخ آباد