مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 14:202022-11-15اقتصادي

افزایش 51 درصدی حوادث جوی در کشور


مدیرکل بهداشت و درمان هلال احمر با اشاره به افزایش نرخ آسیب پذیری کشورها در برابر تغییرات اقلیمی گفت: حوادث جوی در 6 ماهه نخست امسال 51 درصد افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، افشین علیخانی مدیرکل بهداشت و درمان هلال احمر گفت: تغییرات اقلیمی، محاسبات صلیب سرخ و هلال احمر را برای پاسخگویی به سوانح دگرگون کرده و نرخ آسیب پذیری کشورها را افزایش داده است.

وی توضیح داد: 192 جمعیت در فدراسیون جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر عضو هستند.

تعدادی از آن ها برای شرکت در عملیات های بین المللی پذیرفته شده اند تا در مواقعی که سوانح بزرگی رخ دهد به کمک کشور آسیب دیده بروند.

انتشار گازهای گلخانه ای منجر به افزایش سوانح ناشی از گرم شدن زمین می شود و تعداد سوانح به اندازه ای می رسد که هر جمعیت ملی پاسخگوی عملیات های خود هم نخواهد بود و بنابراین نمی تواند به دیگران کمک کند.

مدیرکل بهداشت و درمان هلال احمر ادامه داد: به عنوان نمونه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تنها کشور مسلمان است که در کنار چند جمعیت صلیب سرخ مطرح در دنیا، شریک فدراسیون جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در بخش درمان اضطراری برای پاسخگویی به سوانح طبیعی و انسان ساخت در سطح بین المللی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 51 درصدی حوادث جوی در کشور

افزایش 51 درصدی حوادث جوی در کشور