مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 17:472022-11-15اقتصادي

بیش از یک تن گوشت قرمز در مسجدسلیمان معدوم شد


رییس اداره دامپزشکی شهرستان مسجدسلیمان از ضبط و معدوم سازی دو راس دام سنگین مبتلا به بیماری سل به وزن بیش از یک تن در کشتارگاه دام شهرستان خبر داد.

- هوشنگ شرفی رییس اداره دامپزشکی شهرستان مسجدسلیمان،امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: جهت جلوگیری از ورود فرآورده های خام دامی ناسالم به مراکز عرضه و قصابی های مجاز شهرستان، نظارت بهداشتی مستمر و روزانه از دام های ذبح شده در کشتارگاه دام توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی این اداره صورت می پذیرد.

وی افزود: در جریان بازرسی و بازدید کارشناسان اداره دامپزشکی از کشتارگاه دام شهرستان، دو راس دام سنگین مشکوک به بیماری شناسایی و مشاهده شد که بعد از انجام اقدامات اولیه و با رعایت مسایل بهداشتی لاشه این دام های سنگین مبتلا به بیماری سل گاوی در کوره لاشه سوز کشتارگاه معدوم شد و از ورود گوشت این دام ها به سفره غذایی مردم جلوگیری شد.

شرفی ادامه داد: بیماری سل یک بیماری عفونی و قابل انتقال بین انسان و حیوان و از نوع بیماری های خطرناک است که باتوجه به وجود عارضه ها در نهایت سبب مرگ انسان و دام می شود این نوع باکتری از طرق های مختلف از جمله مصرف گوشت پخته نشده وارد بدن شده و انسان درگیر بیماری خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از یک تن گوشت قرمز در مسجدسلیمان معدوم شد

بیش از یک تن گوشت قرمز در مسجدسلیمان معدوم شد