مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 21:122022-11-15بين الملل

ائتلاف عراقی: تحرکات سفیر آمریکا به ضرر امنیت ملی عراق است


عضو ائتلاف دوله القانون هشدار داد که سفیر آمریکا با تحرکات مشکوک و ایجاد شکاف در جامعه عراق، در پی آسیب زدن به امنیت ملی این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عباس المالکی عضو ائتلاف دوله القانون به رهبری نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق نسبت به تحرکات سفیر آمریکا در بغداد و دیدارهای وی هشدار داد.

المالکی به پایگاه خبری المعلومه گفت: سفیر آمریکا در عراق به گونه ای رفتار می کند که یک نماینده عالیرتبه است و گویی قادر به انجام هر کاری است که اراده کند و با شخصیتهای سیاسی و غیر سیاسی دیدار می کند.

وی با بیان اینکه سفیر آمریکا خود را در عراق بالاتر از همه می داند، تصریح کرد، دستورات نخست وزیر در این زمینه نشانگر آن است که دیپلماتهای خارجی باید نقش خود را بر اساس عُرف بین الملل انجام دهند و دیدارهای آنان با وزارت خارجه و دولت عراق و در کانالهای دیپلماتیک دولتی باشد.

این سیاستمدار عراقی خاطر نشان کرد، سفیر آمریکا باید به اصول سیاست بین الملل پایبند باشد؛ اصولی که مبتنی بر احترام به حاکمیت کشور میزبان باشد و بر اساس قوانین و دستورات آن عمل کند.

المالکی خبر داد، سفیر آمریکا و برخی از سفرای دیگر، با انجام دیدار با سازمانها، سیاستمداران و شخصیتهای مهم اجتماعی، سیاست مداخله در امور عراق را در پیش گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ائتلاف عراقی: تحرکات سفیر آمریکا به ضرر امنیت ملی عراق است

ائتلاف عراقی: تحرکات سفیر آمریکا به ضرر امنیت ملی عراق است