مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 آبان 1401 ساعت 22:002022-11-15اقتصادي

لزوم حمایت شرکت های نفت و پتروشیمی خارگ از صنایع دستی جزیره


استفاده از توانمندی فعالان صنایع دستی خارگ در دستور کار صنایع نفت و پتروشیمی و شرکت های پیمانکاری مستقر در این جزیره قرار گیرد.

- محمدرضا دشتی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جزیره خارگ و مردم آن دارای سابقه تاریخی با قدمت هستند، از این رو یکی از راه های رشد و توسعه اقتصاد در خارگ توجه به صنایع دستی که نقش نگار دستان مردان و زنان این جزیره کهن است که باید با رویکرد حمایتی از این هنر فعال شود.

وی افزود: با توجه به اینکه افراد ورودی به خارگ از 167 نقطه کشور هستند، توجه به این صنعت می تواند زمینه ساز معرفی این جزیره و گسترش شناخت فرهنگ غنی خارگ و خارگی باشد.

بخشدار ویژه تصریح کرد: شناخت و استفاده از ظرفیت و توانمندی هنرمندان این جزیره باید در دستور کار تمام صنایع نفت و پتروشیمی و شرکت های پیمانکاری مستقر قرار گیرد.

احیای هنرهای دستی وی ادامه داد: طی یک برنامه ریزی مدون صنایع دستی جزیره خارگ جایگزین اهدای اجناس مختلف به مهمانان و بازدیدکنندگان از جزیره خارگ شود که به زودی دستورالعملی در این زمینه صادر خواهد شد.

دشتی زاده گفت: در اولین فرصت یک نشست با هنرمندان و دست اندر کاران این صنعت به منظور فعال سازی و یکپارچه سازی معرفی محصولات به منظور حرکت به سمت حمایت همه جانبه برگزار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حمایت شرکت های نفت و پتروشیمی خارگ از صنایع دستی جزیره

لزوم حمایت شرکت های نفت و پتروشیمی خارگ از صنایع دستی جزیره