مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 08:302022-11-16اقتصادي

افزایش 70 درصدی ذخیره سازی نمونه خون بند ناف نوزاد در چهارمحال و بختیاری


معاون پژوهشی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری به ذخیره سازی 116 نمونه خون بند ناف از ابتدای امسال تا کنون اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.

- مدیر نمایندگی بانک سلول های بنیادی جهاددانشگاهی استان خبر داد: افزایش 70 درصدی ذخیره سازی نمونه خون بند ناف نوزاد در چهارمحال و بختیاری ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون پژوهشی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری به ذخیره سازی 116 نمونه خون بند ناف از ابتدای امسال تا کنون اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.

سودابه بنی مهدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اهمیت ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد اظهار کرد: سلول های بنیادی پتانسیل درمان بیش از 80 نوع بیماری را دارند و در حال حاضر بیشترین استفاده از سلول های بنیادی خون بندناف در درمان بیماری های با منشاء خونی است.

وی افزود: بیش از 160 کارآزمایی برای بیماری های غیر خونی مانند فلج مغزی، اوتیسم، بیماری نقص قلبی، کاهش شنوایی و همچنین بیماری دیابت نوع یک در حال انجام است که خوشبختانه برخی از این کارآزمایی ها نیز در کشور آغاز شده است.

بنی مهدی گفت: خون بند ناف و جفت به عنوان یک زباله بیولوژیکی بعد از تولد نوزاد دور ریخته می شود در حالی که در این بند ناف و جفت بین 50 تا 200 سی سی حجم خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 70 درصدی ذخیره سازی نمونه خون بند ناف نوزاد در چهارمحال و بختیاری

افزایش 70 درصدی ذخیره سازی نمونه خون بند ناف نوزاد در چهارمحال و بختیاری