مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 09:052022-11-16سياسي

استفاده از آنتی بیوتیک داخل کندو برای جلوگیری از بیماری باکتریایی ممنوع است


رییس انجمن علمی زنبور عسل ایران گفت: برخی زنبورستان ها به دلیل ترس از بیماری های باکتریایی داخل کندو آنتی بیوتیک تزریق می کنند که باعث آلوده و حساس شدن زنبور به سایر بیماری ها می شود یعنی استفاده از آنتی بیوتیک در داخل کندو ممنوع است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی رییس انجمن علمی زنبور عسل ایران گفت: برخی زنبورستان ها به دلیل ترس از بیماری های باکتریایی داخل کندو آنتی بیوتیک تزریق می کنند که باعث آلوده و حساس شدن زنبور به سایر بیماری ها می شود یعنی استفاده از آنتی بیوتیک در داخل کندو ممنوع است.

مجتبی محرمی، در افتتاحیه ی دومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی زنبور عسل کشور در دانشگاه تبریز، با تشریح آخرین یافته ها در حوزه ی بیماری های زنبور عسل، اظهار کرد: زنبور عسل هم مثل سایر موجودات می تواند مبتلا به تعدادی از بیماری ها باشد که این بیماری ها اعم از باکتریایی، قارچی، ویروسی، انگلی و آفاتی بوده و می توانند زنبور عسل را مبتلا به این بیماری ها کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: یکی از بیماری های مهم، واروازیس است که عامل آن واروآ دستراکتور بوده و مایت یا کنه نام دارد.

این مایت ها از زنبورهای بالغ و نوزادان تغدیه می کنند و در یک چرخه ای که داخل کندو هستند، تکثیر می شوند و تعداد این مایت ها افزایش پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از آنتی بیوتیک داخل کندو برای جلوگیری از بیماری باکتریایی ممنوع است

استفاده از آنتی بیوتیک داخل کندو برای جلوگیری از بیماری باکتریایی ممنوع است