مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 09:352022-11-16بين الملل

انکار گزارش ناسا درباره «گاز متان» به جای اصلاح


سه هفته بعد از انتشار گزارش و تصویر های سازمان ملی هوایی و فضایی امریکا NASA از توده 5 کیلومتری متان بر فراز مجتمع دفن زباله آرادکوه در جنوب تهران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه اعتماد، مهدی چمران دیروز اعلام کرد: تصویر منتشرشده ناسا از توده گاز متان در جنوب تهران، درست نیست و گویا برای یک کشور دیگر است.

26 اکتبر 2022 (4 آبان 1401) آژانس خبری فرانس پرس AFP در گزارشی از نتایج تحقیقات جدید NASA درباره شناسایی کانون های انتشار گاز متان در جهان خبر داد.

در گزارش فرانس پرس گفته شده بود که ناسا، از ژوئن 2022 از طریق نصب نرم افزار EMIT در ایستگاه فضایی بین المللی ISS بیش از 50 ابرساطع کننده متان را در آسیای مرکزی، خاورمیانه و جنوب غربی ایالات متحده شناسایی کرده و این ابرساطع کننده ها عموما مکان های مرتبط به بخش های سوخت فسیلی (زغال سنگ، نفت یا گاز طبیعی) تصفیه زباله و کشاورزی هستند.

در گزارش فرانس پرس به نقل از بیل نلسون، رییس ناسا آمده بود که برخی از ستون های کشف شده از بزرگ ترین هایی هستند که تاکنون دیده شده اند و آنچه در این مدت کوتاه پیدا کردیم فراتر از آن چیزی است که می توانیم تصور کنیم.

طبق این گزارش و بنا به اعلام رییس ناسا، نرم افزار EMIT در فاصله ماه ژوئن تا اکتبر 2022، بزرگ ترین کانون های انتشار گاز متان را در شهر بندری هزار (ترکمنستان) نیو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انکار گزارش ناسا درباره «گاز متان» به جای اصلاح

انکار گزارش ناسا درباره «گاز متان» به جای اصلاح