مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 09:502022-11-16پزشكي

هزینه سالانه 100 میلیون تومانی بیماران دیالیزی/ کرمانشاه 650 بیمار دیالیزی دارد


مسؤول بیماری های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سالانه هر بیمار دیالیزی برای سیستم بهداشت و درمان حدود 100 میلیون تومان هزینه دارد.

- بهنام روندی، مسؤول بیماری های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: از 23 تا 30 آبان ماه هفته حمایت از بیماران کلیوی نامگذاری شده است.

وی در توضیح علائم شایع بیماران کلیوی، افزود: سوزش و تکرار حین ادرار، ظاهر شدن خون در ادرار، درد پهلوها، ایجاد فشار خون، تورم اطراف چشم، دست و پاها از علائم شایع بیماران کلیوی است.

مسؤول بیماری های خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افرادی که دچار این بیماری می شوند زمانی که عملکرد کلیه های آن ها به طور دائمی و کامل از بین می رود راهی به جزء دیالیز برای حیات آن ها باقی نمی ماند.

روندی هزینه هر جلسه دیالیز را 600 هزار تومان عنوان کرد و افزود: این هزینه از طریق وزارت بهداشت و درمان به این بیماران به صورت رایگان ارائه می شود.

سالانه هر بیمار دیالیزی حدود 100 میلیون تومان هزینه برای سیستم بهداشت و درمان در پی دارد.

وی گفت: جدا از این هزینه، از کار افتادگی و هزینه های جانبی این بیماران که در راستای تأمین دارو و مراجعه مکرر و هفته سه بار به مراکز دیالیز دارند، قابل ذکر است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه سالانه 100 میلیون تومانی بیماران دیالیزی/ کرمانشاه 650 بیمار دیالیزی دارد

هزینه سالانه 100 میلیون تومانی بیماران دیالیزی/ کرمانشاه 650 بیمار دیالیزی دارد