مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 10:022022-11-16سياسي

روایتی از چند قرن خدمت به علم و دانش در حرم امام رضا (ع)+تصاویر


کتابخانه آستان قدس رضوی از جمله مکان هایی است که در تاریخ خدمت زیادی به علم و دانش جهان اسلام کرده اما با وجود اسناد 400 ساله قدمت کتابخانه بیش از 400 سال است.

- خبرگزاری فارس ـ گروه قرآن و فعالیت های دینی: کتابخانه ها نقش ارزنده ای در شکل دهی و تکامل دانش بشری دارند.

این مراکز در طول تاریخ توانسته اند فرصت های گران بهایی را در اختیار دانشمندان و پژوهندگان دانش قرار دهند که این نبود جز به مدد کتابداران؛ یعنی کسانی که سالیان سال محافظان مکتوبات بشری بوده و هستند.

کتاب و کتابداری سابقه ای دیرینه در فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی دارد و اسنادی که در این خصوص در مرکز اسناد هفته کتاب و کتابخوانی، نگاهی بر فعالیت کتابداری و کتابداران در این آستان مقدس می افکنیم.

قدیمی ترین سند کتابداری با بیش از 400 سال قدمت قدیمی ترین اسناد مربوط به کتابداری و کتابخانه، در مرکز اسناد آستان قدس رضوی نگهداری می شود.

این اسناد مربوط به کتابخانه آستان قدس رضوی است و از آن جایی که فعلاً تنها اسناد موجود در ایران محسوب می شوند به نوع خود ارزشمند و برای بررسی مشاغل حوزه کتابخانه قابل توجه است.

قدیمی ترین سند حرفه کتابدرای متعلق به سال 1009 قمری است و بررسی های انجام شده روی اسناد سابقه شغل کتابداری به عنوان رییس کتابخانه را از دوره صفوی عنوان می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از چند قرن خدمت به علم و دانش در حرم امام رضا (ع)+تصاویر

روایتی از چند قرن خدمت به علم و دانش در حرم امام رضا (ع)+تصاویر