مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 10:412022-11-16اقتصادي

2 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در محدوده روستاهای گلستان سنددار می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، سید محمد حسینی در جلسه بررسی تفاهم نامه پنج جانبه با حضور رییس دادگستری و دادستان گلستان اظهار کرد: در سال 1400 یکهزارو 700 هکتار از اراضی منابع طبیعی در محدوده 195 روستا در راستای ماده قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن تحویل شده که از این میزان یکهزار هکتار آن سند دار شده و 320 هکتار آن در تصرف دستگاه های دولتی و یا اشخاص بوده که سبقه بیش از 30 سال را دارد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از 2 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در محدوده 280 روستای گلستان برای سنددار شدن تحویل بگیریم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: در استان گلستان تعداد هزار روستا وجود دارد که از این تعداد 600 روستا تحت مالکیت بنیاد علوی و 50 درصد اراضی ملی نیز در محدوده روستاها و مابقی اوقافی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تحویل اراضی از سال گذشته تاکنون در محدوده روستاها، مجموعا اراضی منابع طبیعی حدود 450 روستای دیگر باقیمانده که 50 درصد انها تصرفی هستند.

حسینی گفت: در سال گذشته به بنیاد مسکن فرصت داده شد تا ظرف مدت یکسال اراضی تصرفی اشخاص که بصورت مسکونی بوده و سکونت دارند تعیین تکلیف شود اما در این مدت این خانواده ها بدلیل عدم تمکن مالی و یا عدم پذیرش اینکه محل سکونت آنها تصرفی بوده همکاری نکردند و می بایست در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در محدوده روستاهای گلستان سنددار می شود

2 هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی در محدوده روستاهای گلستان سنددار می شود