مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 11:002022-11-16اقتصادي

«قزوین» استان پیشرو در تولید محصولات علوفه ای


معاون مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استان قزوین جزو استانهای پیشرو در در تولید انواع محصولات علوفه ای در سطح کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، حسن بهنیا در حاشیه بازدید از مرکز جهاد کشاورزی اقبال لاهوری و مزارع مراکز تحت پوشش بشاریات و قشلاق که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی ومدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این مطلب اظهار کرد: تولید علوفه های کم آب بر از مهمترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی است و جهت دهی کشت محصولات زراعی بایستی به این سمت باشد.

وی افزود: برنامه ریزی جهت افزایش تولید علوفه همراه با معرفی گیاهان علوفه ای جدید از محورهای مهم و مورد تاکید این وزارت در برنامه الگوی کشت ابلاغی است.

بهنیا با اشاره به ظرفیت و پتانسیل مستعد استان در تولید انواع محصولات علوفه ای گفت: استان قزوین سالانه با بیش از دو میلیون تن تولید انواع علوفه جزو استان های برتر در تولید این گروه از محصولات اساسی در کشور می باشد که از این میزان یک میلیون و 600 هزار تن ذرت و مابقی سایر محصولات علوفه ای را شامل می شود.

وی تاکید کرد: در برنامه الگوی کشت ابلاغی به استان مقرر است نسبت به توسعه کشت گیاهان علوفه ای کم آب بر جهت حفظ پایداری تولید و بهره وری از منابع تولید اقدام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قزوین» استان پیشرو در تولید محصولات علوفه ای

«قزوین» استان پیشرو در تولید محصولات علوفه ای