مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 11:252022-11-16فرهنگي

موسیقی خراسان از کجا ضربه سخت خورد/ شرح چند داستان موسیقایی


«شیوه های آوازخوانی جنوب و شرق خراسان» در اولین نشست سومین روز از بخش پژوهش پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران توسط غفور محمدزاده بررسی شد.

- شیوه های آوازخوانی جنوب و شرق خراسان در اولین نشست سومین روز از بخش پژوهش پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران توسط غفور محمدزاده بررسی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شیوه های آواز خوانی در جنوب و شرق خراسان عنوان تازه ترین نشست پژوهشی سومین روز از برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی بود که طی آن غفور محمدزاده از پژوهشگران این عرصه به ارائه نقطه نظرات خود در این زمینه پرداخت.

غفور محمدزاده در ابتدای این نشست گفت: وقتی اسمی از موسیقی تربت جام می آید بسیاری تصور می کنند که این نوع موسیقی فقط یک موسیقی عرفانی است، در حالی که بنده بر این باورم که در این موسیقی بسیاری دیگر از معانی را می توان جستجو کرد که در آن موسیقی های عاشقانه و موسیقی های مذهبی نیز وجود دارد.

در حوزه موسیقی مذهبی می توان به گونه هایی چون مناقب خوانی و صلوات خوانی نیز اشاره کرد که در مناطق مختلف خراسان قابل یافت است.

در حوزه موسیقی های عاشقانه منطقه تربت جام نیز منظومه های بسیار شیرین و جذابی است که اتفاقاً از تنوعات بسیار زیادی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسیقی خراسان از کجا ضربه سخت خورد/ شرح چند داستان موسیقایی

موسیقی خراسان از کجا ضربه سخت خورد/ شرح چند داستان موسیقایی