مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 11:302022-11-16اقتصادي

آشنایی با خودروهای خودران (بدون راننده)


معمولا هر تکنولوژی جدیدی در ابتدا باعث ترس در بین مردم می شود؛ حرکت ماشین های بدون راننده در سطح شهر می تواند یکی از همین تکنولوژی های دلهره آور باشد اما در حال حاضر دنیا پر است از سیستم های خودکاری که زندگی را برای ما راحت تر، - ایمن تر و بعضا لذت بخش تر کرده اند.

اصطلاح خودران (Self-Driving) و خودمختار (Autonomous) هر دو درمورد تکنولوژی ماشین های خودران مورد استفاده قرار می گیرد البته واژه خودمختار کلی تر است و واژه خودران بیشتر مربوط به وسیله نقلیه ای است که به صورت خودکار رانندگی می کند.

سیستم هدایت خودکار تسلا Tesla Autopilot تا الان از برجسته ترین فناوری خودروهای خودران بوده که به مرحله عملیاتی رسیده و طی سالهای گذشته توانسته برای 2 میلیارد مایل (معادل3 میلیارد و 218 میلیون و 688 هزار کیلومتر) مورد استفاده قرار بگیرد.

ماشین های خودران چگونه کار می کنند؟ماشین های خودران به کمک مجموعه ای از سخت افزارها و نرم افزارها و بدون نیاز به دخالت انسان، هدایت وسیله نقلیه را برعهده می گیرند؛ سخت افزارها داده ها را جمع آوری کرده و نرم افزارها، آنها را تحلیل، ساماندهی و اجرایی می کنند و در بخش نرم افزاری، داده های ورودی معمولا با الگوریتم های یادگیری ماشین یا کدهای برنامه نویسی پیچیده، پردازش شده و با دنیای واقعی مطابقت داده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با خودروهای خودران (بدون راننده)

آشنایی با خودروهای خودران (بدون راننده)