مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 11:402022-11-16پزشكي

دانشمندان ایرانی درمان سرطان خون را با «ژن درمانی» محقق کردند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «ژن درمانی» به روش «کارتی سل تراپی» جدیدترین روش برای درمان سرطان در جهان است که به همت اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و با تلاش محققین یک شرکت دانش بنیان ایرانی به مرحله نهایی رسیده است؛ - دانشمندان ایرانی درمان سرطان خون را با ژن درمانی محقق کردند محققان ایرانی موفق شدند نخستین بار در کشور با استفاده از روش ژن درمانی سرطان خون را در یک بیمار درمان کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ژن درمانی به روش کارتی سل تراپی جدیدترین روش برای درمان سرطان در جهان است که به همت اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران و با تلاش محققین یک شرکت دانش بنیان ایرانی به مرحله نهایی رسیده است؛ فقط دو شرکت چندملیتی در جهان این روش درمانی را ارائه می کند و این دانش در ایران با تلاش محققان داخلی بومی شده است.

درمان سرطان با روشی نوآورانهژن درمانی نوعی روش درمان یا پیشگیری از بیماری است که دستورالعمل های ژنتیکی درون سلول های یک فرد را فعال می کند.

ژن ها در واقع نمود ظاهری تمام جنبه های زندگی یک سلول هستند: آن ها کدی را درون خود نگه می دارند که سلول ها را قادر به رشد، عملکرد و تقسیم می کند.

وقتی که یک ژن معیوب و غیرفعال باشد، می تواند منجر به تولید پروتیین هایی شود که قادر به انجام وظایف خود نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان ایرانی درمان سرطان خون را با «ژن درمانی» محقق کردند

دانشمندان ایرانی درمان سرطان خون را با «ژن درمانی» محقق کردند