مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 12:152022-11-16پزشكي

این بیماری خطرناک چراغ خاموش سراغتان می آید


یک فوق تخصص غدد و متابولیسم با اشاره به شیوع بالای دیابت نوع دو در جامعه، گفت: متاسفانه این نوع دیابت علائم خاصی ندارد و در همین راستا از آن به بیماری خاموش یاد می شود.

- ایسنا/کرمانشاه یک فوق تخصص غدد و متابولیسم با اشاره به شیوع بالای دیابت نوع دو در جامعه، گفت: متاسفانه این نوع دیابت علائم خاصی ندارد و در همین راستا از آن به بیماری "خاموش" یاد می شود.

دکتر رزیتا ناصری به مناسبت هفته اطلاع رسانی دیابت در گفت و گو با ایسنا، در تشریح علل و عوامل بروز دیابت گفت: دیابت به دو نوع دیابت نوع یک و دیابت نوع دو تقسیم بندی می شود که دیابت نوع دو از شیوع به نسبت بالایی برخوردار است.

وی افزود: در خصوص دیابت نوع یک که نوعی بیماری خودایمنی بوده و عمدتا در افراد زیر 30 سال مشاهده می شود، عوامل ژنتیکی نقش مهمی برعهده دارند.

ناصری با بیان اینکه دیابت نوع یک خیلی پرسروصدا بوده و افراد به راحتی متوجه ابتلا به آن می شوند، افزود: پرنوشی و پرادراری و کاهش وزن بدون دلیل را می توان از علائم این دیابت دانست.

این فوق تخصص غدد در ادامه با اشاره به شیوع بالای دیابت نوع دو، عوامل ارثی را در این زمینه دخیل دانست و افزود: ادیابت نوع دو در افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به این نوع دیابت را دارند، بیشتر دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این بیماری خطرناک چراغ خاموش سراغتان می آید

این بیماری خطرناک چراغ خاموش سراغتان می آید