مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 12:502022-11-16اقتصادي

ارائه مشاوره ژنتیک به 120 هزار نفر از ابتدای امسال


معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی گفت: در سال جاری به حدود 120 هزار نفر در 250 مرکز مشاوره ژنتیک در سطح کشور و توسط پزشکان آموزش دیده ای که در سازمان بهزیستی آموزش دیده اند مشاوره ژنتیک ارائه شده است.

- افروز صفاری فرد در کارگاه منطقه ای بازبینی دستورالعمل و چالش های مربوط به برنامه مشاوره ژنتیک که با حضور کارشناسان دفتر پیشگیری از معلولیت های بهزیستی کشور و کارشناسان پیشگیری از معلولیت های بهزیستی 14 استان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان و کودکان، از معلولیت ها پیشگیری می کنیم اما در مشاوره ژنتیک از بروز اختلالات جلوگیری کرده و به افزایش جمعیت سالم کمک می کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل بهزیستی خوزستان، صفاری فرد گفت: در سال جاری به حدود 120 هزار نفر در 250 مرکز مشاوره ژنتیک در سطح کشور و توسط پزشکان آموزش دیده ای که در سازمان بهزیستی آموزش دیده اند مشاوره ژنتیک ارائه شده است.

وی افزود: مراکز بهزیستی به افراد قبل، بعد و حین بارداری مشاروره ژنتیک ارائه می کنند و با توجه به گران بودن آزمایش های ژنتیک به مددجویان بهزیستی خدمات رایگان و به خانواده های نیازمند هم کمک هزینه پرداخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه مشاوره ژنتیک به 120 هزار نفر از ابتدای امسال

ارائه مشاوره ژنتیک به 120 هزار نفر از ابتدای امسال