مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 13:002022-11-16بين الملل

گسترش ایستگاه های هواشناسی جهانی برای پیش بینی شرایط اقلیمی


سازمان ملل و ایالات متحده در حال اقدام برای گسترش شبکه ایستگاه های هواشناسی در سراسر جنوب صحرای آفریقا، جنوب آسیا، مناطق کاراییب و اقیانوس آرام هستند تا سیستم هشدار اولیه آب و هوایی ایجاد شود که بتوان خشکسالی های شدید، - سازمان ملل و ایالات متحده در حال اقدام برای گسترش شبکه ایستگاه های هواشناسی در سراسر جنوب صحرای آفریقا، جنوب آسیا، مناطق کاراییب و اقیانوس آرام هستند تا سیستم هشدار اولیه آب و هوایی ایجاد شود که بتوان خشکسالی های شدید، موج گرما، طوفان های استوایی و سیل را بهتر پیش بینی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کمتر از نیمی از 193 کشور عضو سازمان ملل تحت پوشش سیستم هشدار اولیه قرار دارند و کشورهای کمتر توسعه یافته و جزیره ای تنها 10 درصد از داده های آب و هوایی را که سازمان جهانی هواشناسی بر اساس توافق های بین المللی به آن نیاز دارد، ارائه می کنند.

مقامات سازمان جهانی هواشناسی تاکید دارند نیاز به سیستم هشدار اولیه تا حدی ناشی از حوادث آب و هوایی است که به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت انسان شدیدتر شده است.

بسیاری از آژانس ها و سازمان های هواشناسی در کشورهای هدف دارای تعداد انگشت شماری تکنسین و تجهیزات لازم برای سنجش دما، باد، بارندگی و فشار هوا هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش ایستگاه های هواشناسی جهانی برای پیش بینی شرایط اقلیمی

گسترش ایستگاه های هواشناسی جهانی برای پیش بینی شرایط اقلیمی