مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 13:102022-11-16اقتصادي

کاهش صرفه اقتصادی تولید سیب زمینی و پیاز با وضع عوارض صادراتی


وزارت جهاد کشاورزی در بخشنامه ای به وضع عوارض صادراتی 70، 100 و 120 درصدی بر صادرات سیب زمینی، گوجه فرنگی غیرگلخانه ای و پیاز گرفته است، اقدامی که تبعات متعددی در بلند مدت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در روزهای گذشته وزارت جهاد کشاورزی در بخشنامه ای که به امضای محسن شیراوند، معاون توسعه بازرگانی این وزارت رسیده، تصمیم به وضع عوارض صادراتی 70، 100 و 120 درصدی بر صادرات سیب زمینی، گوجه فرنگی غیرگلخانه ای و پیاز گرفته است.

در ماه های اخیر موضوع ممنوعیت و عوارض صادرات محصولات جالیزی به چالشی جدی در بین کارشناسان، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، کشاورزان و صادرکنندگان بدل شده است.

وزارت جهاد کشاورزی در فروردین ماه سال 1401 تصمیم به ممنوعیت صادرات چهار محصول گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و بادمجان گرفت و همان زمان با اعتراض نمایندگان مجلس و کشاورزان روبرو شده و اجرایی نشد و 12 مهر ماه هم دیوان عدالت اداری با استناد به ماده 23 قانون احکام دائمی توسعه، حکم به ابطال این بخشنامه با این حال وزارت جهاد کشاورزی در اقدامی عجیب در اوایل خرداد ماه تصمیم به وضع شفاهی و دریافت عوارض صادراتی 6 هزار تومانی از سیب زمینی و در اواخر شهریور ماه طی بخشنامه ای دیگر عوارض 4 هزار و 2 هزار تومانی بر صادرات گوجه فرنگی و پیاز وضع کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش صرفه اقتصادی تولید سیب زمینی و پیاز با وضع عوارض صادراتی

کاهش صرفه اقتصادی تولید سیب زمینی و پیاز با وضع عوارض صادراتی