مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 14:102022-11-16دانش

اندازه گیری برخی آلاینده های نفتی‎‏ در پهنه های آبی ایران


نتایج تحقیق «اندازه گیری آلاینده های ‏‎(PAHs)‎‏ در پهنه های آبی ایران» در نشریه معتبر محیط زیستی Environmental Research‏ ‏منتشر شد.

‏ - نتایج تحقیق اندازه گیری آلاینده های ‏‎(PAHs)‎‏ در پهنه های آبی ایران در نشریه معتبر محیط زیستی Environmental Research‏ ‏منتشر شد.

‏ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این تحقیق که توسط دکتر مهری سیدهشترودی عضو ‏هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی انجام شده است، در نشریه علمی ‏Environmental Research‏ که یکی از مجلات‎ ‎معتبر محیط زیستی ‏با رتبه بندی ‏Q1‎‏ و ضریب تاثیر 8.

431 است، توسط انتشارات ‏Elsevier‏ منتشر شد.

‏ سید هشترودی در مورد این تحقیق گفت: در این تحقیق که ‏به منظور پایش مستمر غلظت این ترکیبات در منطقه و ارائه داده های معتبر ‏برای مدیریت پایدار محیط زیستی انجام شد، مقادیر ‏‏16ترکیب ‏PAH‏ و 6 مشتق تک متیله آن در نمونه های جمع آوری شده از ‏منطقه چابهار مورد بررسی و ‏وضعیت منطقه مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج حاکی از آلودگی کم تا متوسط منطقه بود.

‏ علاوه ‏بر آن تلاش شد تا با بهره گیری از مفاهیم تئوری و تلفیق آن با سیستم اطلاعات جغرافیایی ‏‎(GIS)‎، اطلاعات دقیق تری در مورد ‏نسبت های تشخیصی منابع این آلاینده ها و شناسایی نقاط با خطر محیط زیستی بالاتر بدست آید که این ارزیابی ها بطور متمرکز ‏بر روی خلیج چابهار انجام گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندازه گیری برخی آلاینده های نفتی‎‏ در پهنه های آبی ایران

اندازه گیری برخی آلاینده های نفتی‎‏ در پهنه های آبی ایران