مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 14:452022-11-16بين الملل

کشف گرمابه 2200 ساله در مصر


باستان شناسان بقایای یک گرمابه بزرگ را در یکی از شهرهای باستانی مصر کشف کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آرت نیوز، کاوشگران بقایای یک گرمابه دو هزار و 200 ساله عظیم را در برنیس ، شهر بندری باستانی واقع در سواحل غربی دریای سرخ در مصر کشف کردند.

برنیس (Berenice Troglodytica) که گاهی اوقات برنیک (Berenike) نیز نوشته می شود در سال 275 پیش از میلاد بنا شد و با توجه به موقعیت مکانی خوبی که داشت به رونق رسید.

این سکونتگاه پر رونق، مراکز عمومی متعددی در خود جای داده بود که از جمله آن ها به یک گرمابه عظیم می توان اشاره کرد که علاوه بر دو حوض بزرگ، از 14 استخر آب سرد و حمام های گرم تشکیل شده بود.

به گفته مارک وزنیاک (Marek Woźniak) ـ استایار موسسه فرهنگ شرقی و مدیترانه ای آکادمی علوم لهستان ـ این احتمال وجود دارد که یک ورزشگاه نیز در بخش غربی گرمابه ساخته شده باشد.

وزنیاک ، تحقیقات در بخشی از بقایای برنیس را بر عهده دارد که در فاصله عصر هلنیستی (323 تا 30 پیش از میلاد) تا درگذشت اسکندر مقدونی و کلئوپاترا ساخته شده اند.

در این دوره بود که فرهنگ یونان، از جمله سبک های معماری آن در خاورمیانه شکوفا کرد.

به گفته وزنیاک ، در زمانی که آب در این حمام جریان داشت، برنیس شاهد حضور سنگین نظامیان بود و مرکزی برای واردات کالا و فیل های جنگی از شرق آفریقا محسوب می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف گرمابه 2200 ساله در مصر

کشف گرمابه 2200 ساله در مصر