مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 14:552022-11-16اقتصادي

زنجان میزبان هفتمین دهکده فناوری در حوزه کشاورزی


رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده 10 پردیس و یا دهکده فناوری امسال در کشور به بهره برداری می رسد که هفتمین مرکز در زنجان به مساحت هفت هکتار به بهره برداری خواهد رسید.

- مجید ولدان ظهر امروز (25 آبان ماه) در جلسه توسعه اقتصاد دانش بنیان کشاورزی و مراسم امضای تفاهم نامه تاسیس دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه دهکده در اصل یک پارک کوچک است، اظهار کرد: ما در کشورمان نظام نوآوری نداریم و رابطه بین فناوری و پژوهش های کشور را تعریف نکرده ایم.

وی با اشاره به نبود تببین درست از علوم، افزود: در تبدیل این علم به محصول آشنایی نداریم لذا کماکان با کمبود عرصه برای استفاده زیست بوم ها مواجه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه حداقل 20 هکتار را برای دهکده فناوری اختصاص داده ایم، ادامه داد: تا پایان سال 13 دهکده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

رییس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور اضافه کرد: رتبه تولید علم در کشور طی سال میلادی جاری 15 و رتبه شاخص نوآوری آن در جهان 53 است که این فاصله زیاد نشان می دهد در نوآوری و تبدیل علم به محصول یا خدمت موانع و مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان میزبان هفتمین دهکده فناوری در حوزه کشاورزی

زنجان میزبان هفتمین دهکده فناوری در حوزه کشاورزی