مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 16:152022-11-16سياسي

دستیابی به امنیت غذایی پایدار، راهبرد کلان کشور است


رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی دستیابی به امنیت غذایی پایدار را راهبرد کلان کشور خواند و گفت: هدف از اجرای الگوی کشت انقلاب بهره وری در حوزه کشاورزی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید مجتبی خیام نکویی بعد از سه شنبه در جلسه ستاد الگوی کشت و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: بحث امنیت غذایی در دنیا به حدی است که در کشورهایی مثل آمریکا این موضوع مقدم بر امنیت ملی است.

وی ابراز کرد: امروزه امنیت غذایی مثل یک سلاح برای کشورها ایفای نقش می کند و اگر کشوری در حوزه امنیت غذایی به وضع پایداری نرسیده باشد، صبحت از استقلال اقتصادی در آن فقط در حد یک شعار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت کشور 36 میلیون نفر و تولید غذا در آن 25 میلیون تن بود، بیان کرد: اکنون جمعیت کشور به 85 میلیون نفر و تولید غذا به 125 میلیون تن رسیده است.

خیام نکویی در مورد عوامل تأثیرگذار بر افزایش میزان تولید در این سال ها یادآور شد: 40 درصد رشد تولید به واسطه افزایش سطح زیر کشت و استفاده بی رویه از منابع پایه به ویژه آب حاصل شده است و بخشی هم از رسوخ دانش و فناوری به بخش کشاورزی بهره برده است.

وی با اشاره به افزایش نرخ جمعیت در سال 1430 عنوان کرد: در این سال نیازمند تولید 185 تا 190 میلیون تن غذا برای این جمعیت هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی به امنیت غذایی پایدار، راهبرد کلان کشور است

دستیابی به امنیت غذایی پایدار، راهبرد کلان کشور است