مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 16:252022-11-16اقتصادي

تعداد دهکده های فناور کشاورزی کشور به عدد 13 افزایش می یابد


رییس پارک علم و فناوری کشاورزی گفت: تا پایان امسال 13 دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در استان ها به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید ولدان بعد از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد الگوی کشت و ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان زنجان اظهار کرد: در سال 2022 ایران در تولید علم رتبه 15 و در شاخص های نوآوری رتبه 53 را کسب کرد و دلیل این اختلاف این است که ما در کشور نظام نوآوری نداریم و بازیگران این عرصه را شناسایی نکردیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت های پژوهش در کشور مشخص نشده است، ابراز کرد: در چنین شرایطی علم نافعه نیست و قابلیت تبدیل شدن به محصول ندارد و حتی در بخش هایی که علم نافعه بوده با تبدیل علم به محصول آشنا نبودند.

رییس پارک علم و فناوری کشاورزی به موضوع کمبود زیست بوم ها در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: 4 تا 5 درصد هسته های فناور در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی فعال هستند در حالی که باید این سهم افزایش یابد و در سال 1400 مجوز ایجاد پارک علم و فناوری کشاورزی از شورای گسترش دریافت شد.

وی در مورد مشکلات بخش های کشاورزی برای استقرار در پارک های علم و فناوری تصریح کرد: بخش کشاورزی به فناوری های سطح متوسط نیاز دارد و پارک ها از ایده های سطح متوسط استقبال نمی کنند و از طرف دیگر فاکتورهای خطر که هر حوزه ای را تهدید می کند در بخش کشاورز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد دهکده های فناور کشاورزی کشور به عدد 13 افزایش می یابد

تعداد دهکده های فناور کشاورزی کشور به عدد 13 افزایش می یابد