مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 آبان 1401 ساعت 19:152022-11-16بين الملل

رفع توقیف نفتکش ایرانی پس از 6 ماه و حرکت به سمت مقصدی از پیش تعیین شده


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در پی توافق انجام شده میان مقامات دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و یونان، کشتی حامل محموله نفتی ایران پس از شش ماه توقف، - در پی توافق انجام شده میان مقامات دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و یونان، کشتی حامل محموله نفتی ایران پس از 6 ماه توقف، ساعاتی پیش آب های یونان را به مقصد از پیش تعیین شده خود ترک کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در پی توافق انجام شده میان مقامات دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و یونان، کشتی حامل محموله نفتی ایران پس از شش ماه توقف، ساعاتی پیش آب های یونان را به مقصد از پیش تعیین شده خود ترک کرد.

این کشتی که در اردیبهشت ماه سال جاری با پرچم کشورمان در آب های بین المللی در حال حرکت به سمت مقصد خود بود، به دلیل شرایط نامساعد جوی و نقص فنی به ناچار به بنادر یونان پناه برد و متأسفانه در اقدامی برخلاف موازین و کنوانسیون های بین المللی، توقیف و محموله نفت آن نیز پس از مصادره جهت انتقال به آمریکا به یک کشتی تحت اجاره شرکت آمریکایی منتقل گردید.

اقدام یونان که با مستمسک قرار دادن رأی یک دادگاه محلی و به بهانه همکاری قضایی با آمریکا انجام شد، از همان ابتدا با مخالفت شدید جمهوری اسلامی ایران مواجه و با عنایت به اینکه این اقدام نقض حقوق بین الملل دریانوردی آزاد محسوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع توقیف نفتکش ایرانی پس از 6 ماه و حرکت به سمت مقصدی از پیش تعیین شده

رفع توقیف نفتکش ایرانی پس از 6 ماه و حرکت به سمت مقصدی از پیش تعیین شده