مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 آبان 1401 ساعت 00:052022-11-16اقتصادي

کمبود انسولین مقطعی است/ داروهای وارداتی هندی گران تر به دست بیماران می رسد؟


نایب رییس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه داروهای وارداتی هندی از کیفیت مناسبی برخوردار هستند، افزود: حجم این داروها به نسبت داروهای تولید داخل کمتر بوده و به همین دلیل پزشک در مواقعی محبور می شود به جای تجویز یک قرص یا شربت، - سید علی فاطمی نایب رییس انجمن دارو سازان ایران در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره کمبود انسولین، اظهار کرد: در حال حاضر با کمبودهای خیلی حاد مانند وضعیتی که در سال گذشته داشتیم مواجه نیستم و در مواقعی با کمبود های مقطعی برخی از برندهای انسولین قلمی روبرو می شویم که این کمبودها پس از گزارش ها توسط سازمان غذا و دارو رفع می شود.

 وی با اشاره به افزایش قیمت انسولین در بازار دارویی در کشور، توضیح داد: فشار افزایش قیمت انسلوین بیشتر بر داروخانه ها وارد می شود به این دلیل که فروش این دارو بدون نسخه ممنوع بوده و بیماران نیز کما فی السابق با یمت قبلی این دارو را دریافت می کنند.

 رییس انجمن دارو سازان ایران ادامه داد: وضعیت توزیع آنتی بیوتیک ها به نسبت هفته های گذشته، بهتر شده است اما همچنان در برخهی استانها کمبود برخی از این اقلام دارویی احساس می شود.

وی گفت: با وارد شدن آنتی بیوتیک های هندی به بازار دارویی، کشور از وضعیت بحرانی دارو خارج شد اما باید بدانیم که 90 درصد بازار دارویی کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود انسولین مقطعی است/ داروهای وارداتی هندی گران تر به دست بیماران می رسد؟

کمبود انسولین مقطعی است/ داروهای وارداتی هندی گران تر به دست بیماران می رسد؟